Og vi som tok for gitt at H&M-bildet som har rotert tungt på våre timelines i hele dag ikke var ekte.
Men den gang ei.
Reklamen viser en ung, svart gutt iført en hettegenser med trykket «kuleste apen i jungelen».
H&Ms partner The Weeknd, som nylig slapp en kolleksjon sammen, rister på hodet ifølge EW.
– Våknet denne morgenen sjokkert og flau over dette
bildet. Jeg er dypt fornærmet og jeg kommer ikke
til å jobbe med H&M mer, skriver superstjernen.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8. januar 2018
de mange som også uttrykker sin skuffelse over
den svenske klesgiganten, som er kjent for å være ekstremt nøye med hvordan de presenterer seg selv og sine produkter.
– Jeg er sikker på at unnskyldningene kommer. Annonsen blir trukket tilbake. Jeg er sikker på at det vil være mediefiksere og kanskje en raus donering til en
veldedighet, skriver artisten oppgitt.
– Det alt dette forteller meg om H&M er at stolene i
styrerommet mangler noe… Vil du gjette?
Questloves spådommer ser ut til å stemme; H&M var raske til å fjerne bildet.
I unnskyldningen sier kjeden at de ikke ønsket å støte noen, og at
«de tror på mangfold og inkludering».
Pusha T legger ut bilde hvor HM-logoen har blitt til SHAME, akkompagnert av caption-en «aldri handlet hos dere noensinne, ikke engang t-skjorter».
Kanskje H&M nå bør ringe Kendall Jenner <3