Hopp til hovedinnhold
(HANNELI MUSTAPARTA)

Whoa: Vogue-boost for norsk blogger

Motebibelenmagasinet Vogue har eksistert siden 1892, og er for mange ene og alene det aller, aller viktigste og mest essensielle forumet for nytenkende mote, stil og estetikk. Bladets (slemme/strenge/stilige) redaktør Anna Wintour blir jevnlig kåret til en av de mektigste kvinnene i USA, og har med sin karakteristiske bob-klipp og store solbriller blitt et minst like stort stilikon som de utallige modellene som stadig pryder magasinets prestisjetunge forside.
Den norske motebloggeren (og tidligere modellen) Hanneli Mustaparta fra Bærum har de siste årene vært bosatt i New York, hvor hun via tung jobbing med sin råflotte Hanneli.com etterhvert har fått en gigantisk tilhengerskare, og nettstedet hennes ble kåret til en av verdens mest innflytelsesrike moteblogger i amerikanske Vogues artikkel «9 Most Influential Blogs» i 2010. I det nyeste nummeret av Vogue er den Manhattan-baserte fotografen og motefanatikeren igjen nevnt, men i denne forbindelsen er det jobben hennes foran kameraet som får ganske drøy ♥:

Sammen med Oscar-vinneren Cate Blanchet, superdupermodellen (og Leonardo Di Caprios eks) Gisele Bündchen, og førstefrue Michelle Obama, blir Hanneli utnevnt som en av de 12 mest stilriktige damene i verden i artikkelen «American Idols: Icons of Stateside Style», med begrunnelsen «Although she’s Norwegian, she personifies modern American beauty and style. I’m her biggest fan». (Sitatet tilhører motedesigneren Narciso Rodriguez.) Superboost.com!
Tidligere har frøken Mustaparta blitt omtalt og fått bilder publisert i bl.a. New York Times, italienske-/franske-/japanske-/spanske-/brasilianske-/og australske Vogue (puh!), stilige Harper’s Bazaar, Elle og Nylon Magazine.
Tidligere i år slapp det internasjonale klesmerket Zara en rekke «Hanneli Mustaparta»-selvportrett-t-skjorter, som har blitt sluppet i fire utgaver fordelt på 160.000 eksemplarer, som ble solgt på Zaras sjapper verden over.
BTW: Den dødsfete dokumentaren The September Issue omhandler den syke jobben som inngår i å mekke amerikanske Vogues drøyt viktige/innflytelsessøkkrike septemberutgave. Def verdt å se selv om «haute couture» får deg til å si «Qu’est-ce que ça peut bien faire?»:

Nyeste saker fra 730.no

Les mer