Vinneren av designer-konkurransen til Oreo

21. apr 2015 kl. 00:00

Vinneren av designkonkurransen «Play with Oreo» ble
Sondre Røe, student ved Westerdals i Oslo.

Sondre
får være en del av en svær internasjonal reklamekampanje laget av kjente kunstnere og illustratører som Andrew Bennecker, Craig & Karl og Jeff Soto. I tillegg mottar han 20.000 kroner – og selvfølgelig nok Oreo-kjeks for ut året.

 

– Det var mange fine bidrag som kunne vunnet oppdraget, men vinneren skilte seg tidlig ut med sin snåle, litt naive strek, sterke kontraster og gode fargepallett. Uvanlig for kjeksreklame, men dette fungerer hele veien for Oreo, forteller juryleder Are Kleivan fra Metric Design.


– Vinneren er en illustratør vi lett kunne brukt i egne oppdrag og vi gleder oss til å følge med på han fremover.


Det norske vinnerbidraget og de internasjonale verkene kan man se på Jernbanetorget i Oslo fra 20. april.


Mer om konkurransen til Oreo i saken fra mars nedenfor.

Våre kompiser hos Oreo – som ifjor samarbeidet med Tsutsumi fra 730 og PistolShrimps – har nå en stor nasjonal designkonkurranse for studenter ved kreative studier. Det hele går ut på å lage den beste tolkningen av «lek i hverdagen», ved å inkludere kjeks-silhuetten til Oreo i en illustrativ sammenheng.


Dette er en del av en større internasjonal kampanje, der kjente kunstnere og illustratører som Andrew Bennecker, Craig & Karl og Jeff Soto allerede er involvert, samt Metric Design, som har designet den nye hundrelappen og profilen til Øyafestivalen.
Kreative studenter kan bli en del av Oreos reklamekampanje.


Metric Design vil lede en sammensatt jury som skal kåre en vinner som får være en del av utendørskampanjen som settes i gang etter påske… og ikke minst: Vinne penger.


– Vi gleder oss stort til å se hva de norske studentene kommer opp med. De har fått en interessant flate å jobbe på, og en god mulighet for en flying start i det kommersielle markedet, sier Are Kleivan i Metric Design.


Den globale kampanjen blir rullet ut på TV samt på andre digitale plattformer denne uken med en spot laget av The Martin Agency i USA. 


De som ønsker å delta kan få tilsendt briefen ved å sende en mail til playwithoreo@gambit.no.