OPPDATERT: Lørdag kveld kom det også en ny video fra James Charles. Sjekk den ut nederst i saken.
Fått med deg siste nytt fra James Charles og Tati Westbrook?
Mens halve Norge dyttet nedpå med pølser, så har det skjedd ting i YouTube-verdenen.
Vi skal prøve å holde det kort.
Makeup-guruen Tati Westbrook pleier å publisere flere nye videoer hver uke, men etter «Bye Sister» har det stått stille.
Vel, stille fra hennes kant.
I løpet av en drøy uke har 37-åringens kanal doblet antall følgere ved å gå fra 5 til 10 millioner abonnenter.
Koko opplegg.
Fredag publiserte Tati første YouTube-video etter alt dramaet.
Du kan se den 18 minutter lange monologen i sin helhet nedenfor, men essensen er som følger:
* Tati sier at hun ikke kommer til å filme nye videoer med det første, men hun kommer trolig til å publisere noen forhåndsinnspilte greier.
* Tati sier at hun trodde at det var hun som kom til å bli straffet ved å miste følgere, ikke James (siden han har/hadde en større fanbase).
* Først og fremst vil hun at hatet skal slutte – både mot henne og James Charles.
* Igjen hevder Tati at hun laget videoen fordi hun ikke klarte å nå James på andre måter.
* Tati sier også at det hun fortalte om James Charles oppførsel bare var toppen av isfjellet.
* Tati mener det er på tide at James, som snart fyller 20, oppfører seg som en voksen.
* Tati sier at hun ønsker å møte James ansikt til ansikt si at hun ikke hater ham, hun elsker ham.
* Hun sier også gråtkvalt at hun ville gitt tilbake den ferske suksessen og de nye følgerne mot å slippe å gjøre dette.
* Tati tror ikke at karrieren til James er over, han trenger bare bedre folk rundt seg.
* Hun sier at hun har takket nei til TV-intervjuer fordi målet aldri var å knuse James Charles.
* Avslutningsvis sier hun at hun virkelig elsker 19-åringen, og at hun håper alle kan være snille mot hverandre.
Du kan se den nye videoen her:
Samtidig har detaljer rundt James Charles’ sponsor-avtale med Sugar Bear Hair lekket.
Den store krangelen startet like etter Coachella.
Tati følte seg sviktet fordi 19-åringen la ut en sponset Instagram Story fra Sugar Bear Hair, hennes største konkurrent da hun også selger vitaminpiller.
Tati hevder at sponsoravtalen må ha vært planlagt lang tid i forveien, mens Charles på sin side har hevdet at det nærmest var en nødssituasjon da han ble stormet av fans på Coachella.

</3 (skjermbilde, youtube)
Nå ser det ut til at James (nesten) har fortalt sannheten.
Tenåringen har hevdet at det var Sugar Bear Hair som kontaktet ham for å hjelpe.
I virkeligheten ser det ut til å ha vært motsatt, men det skal likevel ha vært en spontan handling fra VIP-området på Coachella. Altså ikke en stor og dyr annonse bestilt langt tid i forveien.
Alright so… James texted Nikita asking if she could get him a SBH sponsorship but he told me that he was being mobbed and sugar bear reached out to HIM.. sister lied to me 💔 pic.twitter.com/xQA962OzNM
— ᵗᵉᵃ spill (@TeaSpillYT) May 14, 2019
OPPDATERT: Nå har også James Charles publisert en ny video.
Den er hele 40 minutter lang, vi oppdaterer saken når vi har sett den: