Mina Kollen Larsen og Karen Våje gir Norse en stor boost på nettet.
Er du en av de mange millionene som har fått opp det norske flyselskapet på TikTok?
Om du er en av de som bruker TikTok flittig, skal det godt gjøres om du i alle fall ikke har sett én av snuttene til Norse.
Du vet, de videoene med kabinpersonalet i de fine blå uniformene som ofte mimer til en viral og funny sound?
Vi kan vel alle være enige om at det ofte kan være irriterende å få opp TikTok-videoer fra selskaper som stadig finner veien tilbake til din For You Page. Spesielt når de sjeldent er særlig morsome.
Her har dog det norske flyselskapet knekt koden.
Per dags dato har Norse skaffet seg over titalls millioner visninger og 9,8 millioner likerklikk på appen.
Se også: Kylie Jenner gjør folk fly forbanna
Og i kommentarfeltene er det få som klager på innholdet de får servert.
«Vi trenger at dette blir et realityshow», skriver en om kabinpersonalet.
«Jeg skammer meg ikke over å si at jeg ser på denne hver gang jeg får den opp lol», lyder det fra en annen.
Ta en titt på noen artige eksempler nedenfor.
En annen gjenganger i kommentarfeltene er folk som er imponert over flyselskapets markedsføring.
«Deres markedsføringsansvarlig er et geni», er det blant annet en som proklamerer.
Og bak Norse Atlantic Airways’ sosiale medier står flyvertinnene Mina Kollen Larsen (22) og Karen Våje (21).
– Vi følger med på trender og er til stede på TikTok for å hente inspirasjon. Hvis jeg ser en morsom trend så sender jeg den til Mina, så ser vi hvordan vi kan twiste dette til Norse, forteller Karen til Kampanje.
Videre forklarer de at det startet med en personlig interesse for sosiale medier, spesielt TikTok. På bakgrunn av dette tok de kontakt med ledelsen for å høre om det var muligheter for å legge ut videoer for Norse.
– Vi fortalte også litt om hvordan vi så for oss Norse på sosiale medier i fremtiden. Etter å ha truffet på noen videoer, fikk vi grønt lys til å begynne å legge dem ut, sier Mina til Kampanje.
På spørsmål om de hadde sett for seg at noen av videoene ville ende opp med å få over 80 millioner visninger (!), svarer de at det var noe de håpet på å oppnå og at de synes det er veldig kult at de fikk det til.
OPPDATERT: Til 730.no forteller både Mina og Karen at de ofte blir kjent igjen både på fly og flyplasser som følge av snuttene på sosiale medier, noe de begge synes er koselig og gøy.
– Det betyr at vi gjør noe riktig!
– Passasjerene kan bli litt overrasket over å se ansikter de kjenner igjen fra TikTok ombord. Noen referer til spesifikke videoer de syntes var morsomme, mens andre snakker om hvordan de har fulgt Norse på SoMe i lengre tid før de bestilte flybilletter, sier flyvertinnene til 730.no.
Kampanje tar også en prat med den kommersielle sjefen i Norse Atlantic Airways, Bård Nordhagen, som forteller at de er stolte over hva flyvertinnene får til på plattformen.
Han forklarer at engasjementet er med på å forme merkevaren deres mot et mer globalt publikum av reiselystne og har tro på sosiale medier for å skape dekning.
– Vi har ikke bundet oss til en stringent retningslinje for merkevare, og som resultat får vi mer genuint innhold. Lek over perfeksjon, sier Bård til Kampanje.
Ta en titt på de mange som har lagt sin elsk på Norse lekenhet på appen nedenfor.