Hopp til hovedinnhold

Skomerke gir Rick Ross sparken

(REEBOK)

Man må trå litt mer forsiktig når man begynner å representere store, globale merkevarer, og den ikke så lettbeinte Rick Ross kunne trolig beholdt sin lukrative Reebok-avtale hvis han hadde lagt seg flatere. Men den gang ei.

Miami-stjernen, som flere ganger har rappet om mord, fikk mye negativ omtale og protester fordi han på låten «U.O.E.N.O.» putter dop i drinken til en intetanende dame før han usexy nok tar henne med hjem og forsyner seg.

– Put molly all in her champagne, she ain’t even know it / I took her home and I enjoyed that, she ain’t even know.

I etterkant har Rozay twitret sorry for at teksten «høres ut som» voldtekt, som han naturligvis/angivelig er i mot.

– I don’t condone rape. Apologies for the lyric interpreted as rape. #BOSS, skrev han ganske sleivete, for så å forsøke å gjøre sine pengevenner fornøyde.

– Apologies to my many business partners, who would never promote violence against women.


Men det Adidas-eide sportsmerket forteller TMZ at de nå har kvittet seg med 37-åringen.

– Reebok har en høy standard når det kommer til våre partnere, og vi forventer at de lever opp til vårt merkes verdier. Dessverre har ikke Rick Ross klart å gjøre dette, sier en Reebok-representant.

– Samtidig som vi ikke tror at Rick Ross aksepterer seksuelle overgrep, så er vi veldig skuffet over at han ennå ikke har vist forståelse for alvoret når det kommer til denne saken eller en sømmende grad av anger.


Se også: Da Rick Ross gjestet Norge i fjor, rocket han en MMG-hettegenser fra Reebok (bilder/video)

Les mer