Suksess?
Martin Scorsese-storfilmen The Irishman har i løpet av sine første fem dager blitt sett av 17,1 millioner personer i USA ifølge Nielsen.
Netflix er ikke så glad i å snakke om seertall og visninger, og har ikke alltid vært enige i måten Nielsen måler deres streams.
«Kanalen» har ifølge Deadline ennå ikke kommentert målingen, men tallet lover godt.
Eventuelle Oscar-nominasjoner for The Irishman vil også hjelpe brandet til streaming-kanalen. Samt være med å forsvare den enorme produksjonen.
The Irishman kostet skjorta.
Med et svimlende budsjett på angivelig 1,6 milliarder kroner, er The Irishman en film som Hollywood-studioene anno 2019 neppe hadde gått med på å lage.
Spilletiden på 3,5 timer ser ikke ut til å være et problem for leserne til 730.no. I alle fall ikke basert på kommentarene på denne posten om filmen:
Nielsen måler ikke seertall på verdensbasis.
Uken etter at Netflix slapp Bird Box, rapporterte de selv 45 millioner seere.
Netflix kan smykke seg med hyllest fra mer eller mindre alle The Irishman-anmeldere.
Mafia-blockbusteren fikk også toppkarakter fra 730.no da vi så den på premieren under London Film Festival.
– Jeg skal bare si det med en gang; det er ikke alltid dette ordet blir brukt riktig om filmer, men det er sjelden en film fortjener det mer; Martin Scorseses The Irishman er et mesterverk, skriver 730s anmelder Anna Skavlan.
Les anmeldelsen av The Irishman her
Dette er den niende filmen som Robert De Niro og Martin Scorsese gjør sammen, men deres første siden Casino i 1995. Filmen er den første som Marty gjør med Al Pacino, og dette er den første gangen Al Pacino og Joe Pesci teamer opp.
Skal Netflix også vinne Oscar med Marriage Story med Adam Driver og Scarlett Johansson?