HAMZA ETTER VISNINGEN I SKUR 13 (CHRISTIAN HOVDA HUSAN)
For omtrent en måned tilbake fylte Hamza Mayow en diger hangar med folk. Over 1000 mennesker trosset surt regn for å se MAYOWs nye kleskolleksjon og 24-åringen mener selv mote ikke kun er for bloggere og designere.
– Heldigvis var ikke jeg personen som hadde det fulle ansvaret for å sende modellen ut på catwalken, men jeg sto jo like ved og fulgte med. Var selvfølgelig drit nervøs, men også veldig stolt allerede da av at så mange ville se min andre kolleksjon. Et veldig stort øyeblikk!
Oppvokst på Etterstad i Gamle Oslo er Hamza ukens freshe kandidat, 24-åringen som i desember 2015 lanserte merket MAYOW. Moteinteressen har lenge vært et faktum, selv om designergleden først begynte å vokse under hans journalistikkstudie i London. Mayow begynte å redesigne egen garderobe og han så opptil flere dokumentarer om andre designere.
Fortsetter nedenfor.
UTDRAG FRA DEN SENESTE LOOKBOOKEN TIL MAYOW (FOTO: PATRICK ARVIDSSON)
Den unge designeren kan fortelle at egentlig alltid føler seg fresh, da han kjøper og lager klær han kan føle seg fresh i. Likevel føler han seg absolutt freshest når han skiller seg ut fra mengden, en tanke vi mener er refreshing i en kultur der folk helst ønsker å gjemme seg bort.
MAYOWs neste kolleksjon er allerede under arbeid og Hamza lover nok et sykt show. Det er med andre ord ingen planer om å roe seg ned i 2017!
– Et stort fokus er også å prøve å selge klærne inn til butikker i utlandet, samt å gi MAYOW enda mer oppmerksomhet i inn- og utland, sier han.
(INSTAGRAM)