Influencer lot som Instagram-bryllup var en overraskelse?

24. jun 2019 kl. 23:39

Marissa gråt av glede og overraskelse da hun brått ble gift - live på Instagram (@fashionambitionist/Instagram)

Mange nyter å følge de ofte ekstra fantastiske Instagram-livene til influencere.

Som en moderne form for reality-tv, bare nærere og mer personlig.

Samtidig like virkelighetsfjernt?

I de siste dagene har tusenvis av mennesker fulgt med på livet til motebloggeren Marissa Casey Fuchs.

Med stor spenning.

 

View this post on Instagram

 

WHAT IS HAPPENING?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A post shared by MARISSA CASEY GROSSMAN (@fashionambitionist) on

Ut av det blå inviterte kjæresten, finansmannen Gabriel Grossman, sin bedre halvdel på en eventyrlig, romantisk tre dagers forlovelstur kombinert med dyrt rebusløp.

Han postet snutten overfor, som en tilsynelatende forvirret og forfjamset Marissa også publiserte i sin egen feed.

Først gikk turen til The Hamptons utenfor New York. Deretter dro de videre til Miami.

Underveis ble Marissa overrasket av gavedryss, samt venner, noe som gjorde at hun ofte gråt.

God content? Ja. Alt ble filmet og postet på Instagram Stories.

(@fashionambitionist/Instagram)
(@fashionambitionist/Instagram)

Til slutt ble hun flydd til Paris og så kjørt til et slott.

Her ble Marissa alias @fashionambitionist fridd til av Gabriel, som også overrasket henne ved å fly inn foreldrene til begge.

 

View this post on Instagram

 

Can’t sleep in anticipation of tomorrow 🆘 @gabriel.grossman this is tooooo much to handle. Photo by: @Flytographer

A post shared by MARISSA CASEY GROSSMAN (@fashionambitionist) on

Marissa ble så forbauset at hun falt sammen i gråt – sammen med sine Instagram–følgere.

(@fashionambitionist/Instagram)

 

Fem tusen av dem fulgte den unike surprise-seansen via Instagram Live.

Prikken over i-en var at Gabriel også hadde med en rabbiner.

Gabriel forventet tydeligvis et ja, ettersom han også overrasket Marissa med vielse.

Det hele ble tårevått og dramatisk for Marissa, heldigvis filmet og fotografert:

 

View this post on Instagram

 

17 years as friends. 9 years in the making of a relationship. 6 years officially dating. And on 6/21/2019 we made it official.

A post shared by MARISSA CASEY GROSSMAN (@fashionambitionist) on

Under reisen oppfordret Marissa og Gabriel folk til å bruke emneknaggen #RielLove og #WhereIsGabe.

(I Gabriels Instagram-bio står det: Keeping it riel.)

I løpet av tre dager økte Marissas følgere fra 160k til 200k.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MARISSA CASEY GROSSMAN (@fashionambitionist) on

Influencere blir ofte brukt til markedsføring fordi kommersielle aktører føler at de fremstår mer autentiske.

Men var Marissas mystiske overraskelsestur egentlig avtalt spill for å få cash og clout?

Ifølge The Atlantic ble hele overraskelsesferden i forkant presentert til en rekke potensielle kommersielle aktører.

PDF-presentasjonen, hvor Gabriel beskrives som «midtpunktet i Marissas liv», viser alle detaljer ved turen deres, ned til klokkeslettene.

En av de markedsansvarlige som fikk se pitchen, Bryan Pedersen, indikerer at det er lite sannsynlig at Marissa ikke har hatt en finger med i spillet.

– Enten har hennes forlovede vært nært involvert i hvert eneste aspekt ved hennes influencer-partnerskap, eller så har hun selv hatt noen input til presentasjonen.

Utenom å blogge om hverdagen sin, jobber Marissa som brand partnership-ansvarlig hos Gwyneth Paltrows helsekostfirma Goop.

På ferden, hvor Marissa ofte fortalte at hun er «fullstendig sjokkert», fikk hun blant annet to gull- og diamantkjeder. Logoen til smykkeprodusenten Jade Trau ble vist flere ganger og tagget underveis på reisen på bilder og i Insta Stories.

Det samme ble produkter fra LoveShackFancy, Ramy Brook og The Webster.

Ifølge FTC alias Federal Trade Commission skal kommersielt innhold i sosiale medier (og i medier generelt) alltid merkes, noe Marissa ikke gjorde.

Overfor The New York Times hevder Gabriel at reisen og bryllupet var en overraskelse.

Marissas ferske ektemann sier at han nesten brukte 50 000 dollar (420 000 kroner) på turen og gavene, men at han fikk noe rabatt.

Da The Atlantic-journalisten Taylor Lorenz twitret utdrag fra Gabriels Marissa-presentasjon, fikk hun svar fra en blant andre en person i smykkebransjen som ikke ble overrasket over influencerens tvilsomme overraskelse.

– Jeg jobber for et firma som selger forlovelsesringer og vi får KONSTANT pitcher i forkant av forlovelser. Ikke noe ved dette er uvanlig.

Se også: Kardashian-søstrene merker ikke sexy Instagram-stunt som reklame (VIDEO)