Hopp til hovedinnhold
Mark Zuckerberg lager Facebook-versjonen av Clubhouse (Win McNamee/Getty)
Mark Zuckerberg lager Facebook-versjonen av Clubhouse (Win McNamee/Getty)

Mark Zuckerberg og Facebook lager sin egen Clubhouse

Mark Zuckerberg liker Clubhouse?

I forrige uke opprettet han en profil på den nye sosiale medier-appen, som ennå ikke er offisielt lansert.

Ifølge The New York Times har Mark Zuckerberg og hans Facebook nå startet å bygge sin egen versjon av Clubhouse.

Her skal Facebook-brukere kunne starte audio-chat-rom á la Clubhouse, hvor man kan lytte til folk som snakker og delta i åpne chat-rom.

Facebook har ennå ikke annonsert sitt kommende audio-chat-rom, men The New York Times hevder å ha fått det bekreftet fra to personer med kjennskap til det nye produktet.

Mark Zuckerberg og hans Facebook-team har tidligere lånt idéer fra blant annet Snapchat – via Instagram Stories – og TikTok – via Instagram Reels.

Jack Dorsey og hans Twitter har også fulgt nøye med på den nye audio-chat-appen.

Twitter CEO Jack Dorsey i Paris på vei ut av møte med den franske presidenten Emmanuel Macron i 2019 (Chesnot/Getty)

Twitter CEO Jack Dorsey i Paris på vei ut av møte med den franske presidenten Emmanuel Macron i 2019 (Chesnot/Getty)

17. desember 2020 smugstartet Twitter sin versjon kalt Spaces, etter å ha kjøpt social-broadcasting-appen Breaker.

Tjenesten er ennå kun i beta-stadiet.

Clubhouse ble startet i april 2020 av Paul Davison og Rohan Seth.

Plattformen skal allerede ha oppnådd en verdsettelse på 1 milliard dollar, som tilsvarer mer enn 8,5 milliarder norske kroner.

Allerede i sommer var verdien satt til 100 millioner dollar. Selv om sosiale medier-appen da kun hadde 1500 brukere ifølge CNBC 

Les mer om Clubhouse her

Nyeste saker fra 730.no

Les mer