Kylie Jenner-kolleksjonen får kjørt seg.
Til tross svangerskapet – og selv om det er feil sesong – lanserer Kylie Jenner (født i 97) sin nye business Kylie Swim. Det forventes at sminke-milliardæren igjen skal få enorm suksess.
Men den første kolleksjonen får raskt hard medfart på nettet.
Flere kunder er skuffet over kvaliteten på bikiniene og badedraktene som Kylie Jenner designer. Eller plukker ut. Spesielt med tanke på prisene. Badedrakten Cut it Out koster 80 dollar, som i skrivende stund tilsvarer 700 kroner.
Nedenfor er en av videoene fra en misfornøyd Kylie Jenner-kunde, som nå er viral på TikTok.
Snutten til influenceren Brianna Renee har i løpet av én dag fått 750 000 likes og 20 000 kommentarer. Se videoen nedenfor.
Mange er overveldet over hvor mange dårlige anmeldelser Kylie Jenner får for den første Kylie Swim-kolleksjonen.
Flere påpeker at trådene er løse, at stoffene er dårlige og til tider nesten gjennomsiktig og at en milliardær bør har råd til å lage bedre kvalitet.
Enkelte hevder at det lønner seg å heller handle badetøy hos for eksempel den kinesiske ikke så kvalitietsfokuserte fast-fashion-kjeden SHEIN, som i år ble den mest nedlastede shopping-appen i USA. Her er prisene på badedraktene nesten 10 ganger lavere enn hos Kylie Swim.
Noen går så langt som å hevde at det er Stormi Webster (3) som har laget plaggene for Kylie.
Tik Tok comments are honestly the funniest, one user tried Kylie Swim and showed how bad the stitching was and someone said “stormi made a few of them, looks like you got one of those special few” 💀
— Habibakatsha (@Habibakatsha) September 29, 2021
Coty, som eier majoriteten av Kylie Cosmetics, annonserte i går det mye merket Kylie Baby. TikTok-brukere skriver at Kylie Swim-kvaliteten gjør at de ikke tør å bruke babyproduktene. Nedenfor er noen av de 10 000 kommentarene på den virale snutten.
Som svar på spørsmål om hvorfor hun lanserer badedrakter om høsten, kommenteres det at Kylie Swim er for bilder, ikke for vann.
Folk klager også på fasongen – eller om du vil; selve fitten – rundt skrittet.
En Twitter-bruker deler to skjermbilder fra Instagram Stories hvor Ky viser frem to av sine kunder. «Okay, men Kylie Jenners badedraktkolleksjon holder ikke på halvparten av jentenes pusekatter», skriver hun misfornøyd.
«Halvparten av pusekattene deres henger ut! Fullstendige lepper og alt!!»
🙂
Kylie gir deg ca. 3,8 cm til å dekke til vaginaen.
(Noe som fort kan få uheldige konsekvenser. Hvis du for eksempel slår hjul på stranden foran vennene til broen din? Eller hvis du bare sitter litt feil.)
Kim Kardashian og hennes business SKIMS får kritikk fra hennes eks-bestie for sin nye kampanje: Kopierer Kim to yngre it-girls? Døm selv
Kritikk eller ei: 24-åringen går i fotsporene til moren Kris Jenner når det kommer til business – og hun står på. I 2015 startet Ky selskapet som i dag heter Kylie Cosmetics. I 2018, da hun var 20, rapporterte Forbes at sjappa var verdsatt til 7 milliarder kroner. Året etter, i 2019, da verdisettingen gikk opp til 900 milliarder kroner, solgte hun 51 % av selskapet for 5,3 milliarder kroner til Coty. (Beauty-giganten, som ble startet i Paris i 1904, omsetter for nesten 100 milliarder kroner i året.)
Så sent som i mai 2021 registrerte småbarnsmoren varemerkene Kylie Swim og Kylie Swim By Kylie Jenner.