Kygo blir ansiktet til Apple Music

30. jun 2015 kl. 00:00

Et bilde publisert av 730.no (@730no)



Vel, ikke blir… ER. Etter et par uker med rykter så er det nå bekreftet at Kygo er en av de nye frontfigurene til Apple Music, som ble lansert i dag. Det innebærer at vi får se og høre bergenseren i forbindelse med den nye streamingtjenesten.

 
Apples innholdsjef Larry Jackson sier til Billboard at han ikke bare synes at nordmannen er en god DJ og produsent, men også en «imponerende musiker, noe mange mennesker er i ferd med å finne ut».
 
Giganten er altså ikke bare interessert i få bruke en veldig populær låt, som «Firestone», men de ønsker også hive seg på navnet og ansiktet til Kygo. Noe som bekrefter størrelsen på hans varemerke.
 
Kyrre sier til bransjebladet at det er «skikkelig kult» («really cool») å få jobbe med Apple, og at han har satt pris å få være med på lanseringen av tjenesten.
 
«Firestone» har nå over 220.000 spins hos deres konkurrent Spotify, og singelen har allerede fått tre ganger så mye radiorotasjon i utlandet enn det a-ha fikk med sin globale monsterhit «Take On Me».
 
 
Selvfølgelig: «Sammen» med Apple Music så skal Kyrre gjøre en offisiell remix av den 30 år gamle klassikeren. 
 
Det er ikke annonsert hva Kygo får betalt, men forvent deg veldig mange siffer. Drake var en av de første artistene til å bli Apple Musics ansikt, og han skal ha fått 19 millioner dollar alias 130 millioner kroner. Til Jay Z og TIDALs frustrasjon så var kanadieren til og med på scenen da Apple annonserte Apple Music, iført en vintage Apple-jakke: Se her