Squad Up-reklamen til Call of Duty: Modern Warfare II får tommelen ned fra fansen.
Popkultur og spill har forent krefter i flere dekader, og crossovers og andre samarbeid på tvers av plattformer er langt fra noe nytt.
Men de siste par årene har vi sett en stor økning av artister og skuespillere som vil ha en del av gaming-kaka, med alt fra gjesteroller og skins til interaktive konserter i spill som Fortnite og Roblox.
Se eksempler via Travis Scott, Lil Nas X og Brie Larson nedenfor.
Nå joiner Nicki Minaj, Lil Baby og Pete Davidson Call of Duty-universet.
Men de er en like stor del av spillet som Khloé Kardashian er en del av Candy Crush…
Altså ikke i det hele tatt.
Stjernene ser ut til å kun være hyret inn for å skape hype før lanseringen av Call of Duty: Modern Warfare II, som kommer 28. oktober.
Resultatet er en ganske random reklame for MWII, hvor vi også ser Arsenal-spiller Bukayo Saka, country-sanger Kane Brown, Nuke Squad fra FaZe Clan, NFL-spillerne Jalen Ramsey og David Long Jr. og Formel 1-stjernen Lando Norris.
Du kan se videoen nedenfor.
Tilbakemeldingene er ikke veldig positive 🙂
Flere skriver at Activision heller burde brukt pengene på spillutvikling, og at utgiveren har mistet grep om hvem spillerbasen er.
Andre synes bare det hele er kleint og rart, og en stor L for franchisen.
Samtidig er det jo ikke til å legge skjul på at kjendisene kan introdusere spillet for nye målgrupper, deriblant Nickis berømte (og ikke minst lojale) barbz.
Du kan se noen av de mest likte kommentarene under YouTube-videoen til Call of Duty nedenfor.
