Hype House anklages for å svindle fansen med gratis smykker

15. aug 2020 kl. 02:42
Don't Believe The Hype? Nick Austin og Avani Gregg (Hype House)

Don't Believe The Hype? Nick Austin og Avani Gregg (Hype House)

Hype House svindler fansen?

Mange synes dere nye tilbud virker tvilsomt.

Det berømte TikTok-kollektivet, med en haug av influencere, tilbyr nå gratis Hype House-kjeder.

Eller kanskje man heller bør skrive «gratis» kjeder.

Denne uken begynte Nick Austin, Ondreaz & Lopez, Thomas Petrou, Chase Hudson, Avani Gregg, Patrick Huston, Ryland Storms, Kouvr Annon og flere fra huset å promotere smykkene.

TikTok/Instagram-stjernene hevder at kjedene kommer i et begrenset opplag.

Man må derfor skynde seg…

Thomas Petrou pusher gratis kjeder (Hype House)
Thomas Petrou pusher gratis kjeder (Hype House)

«Klikk lenken i min bio for å skaffe deg dem før de blir utsolgt», skriver sjefen for influencer-huset, Thomas Petrou.

Her får han Harry Jowsey fra Netflix’ dating-show Too Hot To Handle til å reklamere for smykkene.

Han sier at de er gratis – og at de må kvitte seg med dem innen «slutten av dagen».

House Hype-kjedene er fortsatt tilgjengelige.

Dette til tross for røverkjøpet de tilbyr:

Før 100 dollar (ca. 900 kroner)… Nå 0 dollar!

De gir deg enda bedre deal på kjedet til Nick Austin.

Før 120 dollar… Nå 0 dollar 🙂

Men det er ett minus som mange på internettet reagerer på:

Man må betale nesten 20 dollar i frakt for et lite kjede – selv om bestillingen sendes med vanlig brevpost.

De små, tynne kjedene veier lite, og koster trolig mindre enn 4 dollar å sende som brev ifølge USPS.

Hvis du skal ha en dyr variant av brevposten, kan det være snakk om 7,75 dollar.

Influencer-huset lar fansen dessuten kun bestille ett kjede av gangen.

Ønsker du to kjeder? Da må du betale nesten 40 dollar.

Influencerne fra Hype House har over 100 millioner følgere, og kan her dra inn enorme summer da disse kjedene trolig koster veldig lite å lage.

Spesielt når volumet sannsynligvis – selv om de hevder det motsatte – er stort.

Se også: Så mye tar Isabel Raad som lønn

Don't Believe The Hype? Nick Austin og Avani Gregg (Hype House)
Don’t Believe The Hype? Nick Austin og Avani Gregg (Hype House)

La oss ta et hypotetisk eksempel:

Hvis 10 prosent av 100 millioner følgere bestiller ett «gratis» kjede hver for ca. 20 dollar, vil Hype House omsette for 200 millioner dollar.

Les også:

Facebook stenger sin TikTok-konkurrent Lasso, satser på Instagram Reels

Nordmann har 13 milliarder visninger hos TikTok via Netflix-serie