Hele Norges Minni Mus

12. mai 2009 kl. 00:00

I mars allierte Tone Damli Aaberge seg med giganten Nike og deres omfattende «Men vs. Women»-løpekampanje, noe som imponerte PR-eksperten Geir Bjørlo ifølge Dagbladet.

– Nike har gjort et svært godt valg i Damli Aaberge. Hun symboliserer hva Nike ønsker å stå for, sa Bjørlo, og ble backet av merkets norske markedssjef Cecilie Schrøder:

– Hun er et positivt forbilde for mange unge jenter. Hun er en sunn og frisk jente som trener og har idealer som harmonerer med verdiene til Nike.

I kjølvannet av lanseringen av albumet I Know, som er på vei til platina (30 000 solgte), teamer 21-åringen med det verdifulle imaget nå opp med et annet stort, globalt konsern, Walt Disney.

«Butterflies»-stjernen skal ifølge Disney Channel være både dommer og mentor i deres My Camp Rock-konkurranse. Her skal hun sammen med en svensk og dansk artist hjelpe med å kåre en vinner som får spille inn musikkvideo til sin coverversjon av en av tre valgfrie låter fra filmen Camp Rock.

– Jeg synes det er fantastisk at Disney Channel på denne måten hjelper unge mennesker til å utvikle sine talenter, styrke troen på seg selv og oppfylle sine drømmer, sier Tone i en pressemelding.

– Det kommer til å bli veldig spennende å se og bedømme alle bidragene.

Konkurransen, som avsluttes med en finale i Stockholm, vil vises som en serie på Disney Channel til høsten.

I den britiske varianten av My Camp Rock var Craig David en av dommerne.

730.no traff Sogndals-fenomenet sammen med en bransjeveteran fra USA:

– Tone kan bli en amerikansk stjerne.