Hopp til hovedinnhold
STAR TREK (UNITED INTERNATIONAL PICTURES)

Fra nerdete til sexy

Ny drakt må til for å lure unge mennesker ut av kveldssolen og inn i kinosalen og romskipet USS Enterprise NCC-1701 for å titte på kampen mot onde krefter i galaksen.

Star Trek har en ikonisk status, men popcornpublikummet blir ikke automatisk oppspilt over del 11 av filmserien, i motsetning til for eksempel Star Wars.

Den forrige, 2002s Star Trek Nemesis, ble iallefall en flopp i forhold til de ni første, og fikk mange sure hardcore fans (alias trekkies), men nå disker J. J. Abrams og Damon Lindelof, gutta bak Lost, opp med sex, humor og en ny, yngre cast, blant andre Zachary Quinto (Heroes, 24), Karl Urban (Lord of the Rings) og Zoe Saldana (Pirates of the Caribbean).

Les også: Jorden er ferdig 21. desember 2012 klokken 11:11.

I den virkelige verden skal mennesker komme i Star Trek-modus via Kelloggs’ Tony the Tiger som booster «live long and prosper»-tegnet (som noen tror tilhører Pharrell Williams og hans Star Trak-artister), mens skuespillerne er med i Burger King-kampanjer.

Nokia, som ifølge papirutgaven til The Hollywood Reporter har sneket inn logoen sin i filmen, kombinerer science fiction-lanseringen med boost av sin ferske 7205 Intrigue-modell.

Trailer til nye Star Trek starter med jordnær bilkjøring:

(Saken fortsetter nedenfor.)


På premieredagen, som er 8. mai i Norge og USA, benytter luringene hos Hustler anledningen til gi ut blåfilmversjonen This Ain’t Star Trek XXX, hvor de kjente aktørene Evan Stone, Tony DeSergio og frøken Jada Fire tolker rollefigurene Kirk, Spock og Uhura, angivelig med stor iver.

Traileren til den første Star Trek-filmen fra 1979:


Nyeste saker fra 730.no

Les mer