Clubhouse skal allerede ha oppnådd en verdsettelse på 1 milliard dollar.
Det tilsvarer mer enn 8,5 milliarder norske kroner.
Allerede i sommer var verdien satt til 100 millioner dollar.
Selv om sosiale medier-appen da kun hadde 1500 brukere ifølge CNBC.
Les også: Den største TikTok-trenden i 2021 har fått en vinner? Se her
Clubhouse ble startet i april 2020 av Paul Davison og Rohan Seth.
Her er en tegning av Facebook/Instagram-direktøren Mark Zuckerberg mens han hører om oppsvingen til Clubhouse:
Clubhouse skal allerede ha 180 investorer, som trolig ikke er så redde for høy risiko.
Den nye – estimerte – verdien på 1 milliard dollar kommer før appen finnes i Apples App Store.
Den er kun ute i betaversjon, og man må bli invitert for å kunne aktivere sin konto.
En del av suksessen til tidstyven Clubhouse kommer trolig fra pandeminen, som gjør at folk er sosiale hjemmefra.
Hvis Når COVID-19 forsvinner, kan appen for mange bli litt mindre attraktiv.
(Svimlende fun fact: I sommer fikk din kompis Spotify en verdsettelse på 50 milliarder dollar.)
Clubhouse er en plattform for folk som er glad i å prate. Eller smuglytte – og eventuelt lære noe og bli kjent med folk.
Dette er en chat/audio-app hvor folk snakker sammen i forskjellige rom med forskjellige teamer mens andre lytter.
En slags samling med interaktive, direktesendte podkaster, hvor man kan delta i praten, eller bare høre på mens man har den i bakgrunnen.
(I motsetning til for eksempel Instagram Live.)
Man kan ikke skrive til hverandre eller kommentere skriftlig, alt skjer via audio – og det er ingen video. Temaene for rommene bestemmer man selv.
Clubhouse-humor:
View this post on Instagram
Les mer om Clubhouse her
PS:
Leste du gjennom de nye brukervilkårene til Instagram før du godkjente dem?