Hopp til hovedinnhold

Clubhouse blir gigantisk – skal man tro investorer

Clubhouse skal allerede ha oppnådd en verdsettelse på 1 milliard dollar.

Det tilsvarer mer enn 8,5 milliarder norske kroner.

Allerede i sommer var verdien satt til 100 millioner dollar.

Selv om sosiale medier-appen da kun hadde 1500 brukere ifølge CNBC.  

Les også: Den største TikTok-trenden i 2021 har fått en vinner? Se her

Clubhouse ble startet i april 2020 av Paul Davison og Rohan Seth.

Her er en tegning av Facebook/Instagram-direktøren Mark Zuckerberg mens han hører om oppsvingen til Clubhouse:

Clubhouse skal allerede ha 180 investorer, som trolig ikke er så redde for høy risiko.

Den nye – estimerte – verdien på 1 milliard dollar kommer før appen finnes i Apples App Store.

Den er kun ute i betaversjon, og man må bli invitert for å kunne aktivere sin konto.

En del av suksessen til tidstyven Clubhouse kommer trolig fra pandeminen, som gjør at folk er sosiale hjemmefra.

Hvis Når COVID-19 forsvinner, kan appen for mange bli litt mindre attraktiv.

(Svimlende fun fact: I sommer fikk din kompis Spotify en verdsettelse på 50 milliarder dollar.)

Clubhouse er en plattform for folk som er glad i å prate. Eller smuglytte – og eventuelt lære noe og bli kjent med folk.

Dette er en chat/audio-app hvor folk snakker sammen i forskjellige rom med forskjellige teamer mens andre lytter.

En slags samling med interaktive, direktesendte podkaster, hvor man kan delta i praten, eller bare høre på mens man har den i bakgrunnen.

(I motsetning til for eksempel Instagram Live.)

Man kan ikke skrive til hverandre eller kommentere skriftlig, alt skjer via audio – og det er ingen video. Temaene for rommene bestemmer man selv.

Clubhouse-humor:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nadiyah! (@spunky_brewstah)

Les mer om Clubhouse her

PS:

Leste du gjennom de nye brukervilkårene til Instagram før du godkjente dem?

Madonna kaller vilkårene for et diktatur

Nyeste saker fra 730.no

Les mer