Hopp til hovedinnhold

A$AP Rocky og Klarna lager global motekampanje

A$AP Rocky teamer opp med Klarna.

Ikke bare er han en av New Yorks kanskje hotteste rappere, A$AP Rocky er også en av popkulturens største moteikoner.

(I tillegg til å nå være brennaktuell som kjæresten til Rihanna. Gratulerer til begge!)

Samtidig som Rocky gjør ferdig sitt kommende, fjerde album All Smiles, jobber artisten og multikunstneren med betalings- og shoppingløsningen Klarna.

Sammen skal de vekke nordmenns interesse for bærekraftig mote etter pandemiens motedvale via en svær global kampanje. 

Dette er ikke første gangen Klarna teamer opp med ikoniske stjerner.

– Klarna har alltid vært opptatt av å ta modige og uventede valg. I tillegg til Snoop Dogg og A$AP Rocky har vi også samarbeidet med artister som Lady Gaga, sier markedsdirektør for Klarna i Norden, Thomas Elvestad, til 730.no.

– Dette er personer som tør å utfordre det satte og går sine egne veier, det samme som vår merkevare står for, legger han til.

A$AP Rocky går også inn som aksjonær i Klarna, som har mer enn 11 000 norske nettbutikker som sine kunder, og han skal bidra med eksklusivt innhold i Klarnas app med fokus på bærekraftig mote. 

Han deltar også i en kortfilm hvor det brukes et utdrag fra en ny, kommende A$AP Rocky-låt.

– Det er ikke opp til meg å avgjøre hvordan folk skal kle seg, men å hjelpe Klarna med å skape rom for at vi skal finne vår egen stil, er en type rådgivning som jeg har gjort i årevis innenfor fashion, sier A$AP Rocky.

Se den utvidede utgave av en kampanjevideo som A$AP Rocky og Klarna har laget sammen nedenfor.

På ca. 1:45 teaser han sin kommende singel «D.M.B. (Dats Mah Bitch)» som skal ut senere i sommer.


Thomas Elvestad er ikke i tvil om at Klarna og artisten er en perfekt match.

– I likhet med Klarna avviser Rocky kategorisering, samtidig som han fundamentalt forstår hva kundene vil ha. Han er som oss en disruptor og hele tiden i utvikling. Dette gjør Rocky til den perfekte partner for å nå målet om å tilby den ultimate kundeopplevelsen til våre mer enn 90 millioner kunder globalt, sier Thomas.

Les mer

Nyeste saker fra 730.no