Hopp til hovedinnhold
HEI KOR DET GÅR (YOUNG ASPIRING PROFESSIONALS)

Apple omfavner musikalske bergensere

Hvis en artist fikk velge en form for snikreklame, ville nok oppsvingen Bergens-duoen Datarock nå er utsatt for, komme høyt oppe på listen. 

Nesten høyere enn produktplassering i Quantum Of Solace.

Giganten Apple gir grilldressrockende Fredrik Saroea og Ketil Mosnes enorm oppmerksomhet i sin første presentasjon av sin oppgraderte iPod nano. 

I tillegg til å skrike «kjøp deg enda en iPod», sier reklamen også tydelig «gå til iTunes, søk på Datarock og last ned deres musikk», for deretter «og så dans til «Fa-Fa-Fa», da vel».

EPLEKJEKK PR (APPLE)

Tre år etter at de slapp albumet Datarock, reiser bergenserne fortsatt verden rundt og promoterer utgivelsen. Nylig spilte de fire konserter på fire dager i de fire byene Blodbyen alias hjembyen, San Francisco, L.A. og New York, og totalt sett har de spilt 500 konserter i 31 land.

Datarock gjør seg klare til et par nye studiodager til høsten. I november-desember kommer singelen «True Stories», fulgt av albumoppfølger i 2009.

NRK Lydverket minner om at Røyksopps «Eple» ble benyttet for fem år siden, da Apple presenterte operativsystemet Panther. I etterkant har den norske duoen gjort det brukbart.

Nyeste saker fra 730.no

Les mer