Ikke pupp-ulær nok: Ashlee lokker få folk inn i butikkene, selv med credhjelp (Universal)
Samtidig som storesøster Jessica gjør desperate forsøk på å holde seg nogenlunde relevant innenfor lettvekterdelen av den vestlige populærkulturen, har Ashlee Simpson holdt det cred i studio med blant andre stjerneprodusenter som Timbaland og Pharrell Williams The Neptunes/N*E*R*D-partner Chad Hugo.
23-åringens ny album var altså ikke gratis å spille inn, og dessverre for hennes arbeidsgivere hos store Universal, kommer de neppe til å gå i pluss på dette prosjektet.
Ashelees tredje album, «Bittersweet World», er allerede nede på 134. plass på Billboard-listen, etter å ha vært ute en drøy måned. Salget i USA i den første uken var på 47 000 eksemplarer, som er en flopp sammenlignet med hennes to forrige album fra 2004 og 2005, som åpnet med 398 000 og 220 000 solgte i sangeren/realitystjernens hjemland i løpet av de syv første dagene.