nytt
Rihanna går forbi Kim og Kylie
Etter bare fire måneder.
JANNE MONSEN TVEIT janne@730.no  27. jan 2018 kl. 18.06FacebookTwitterTips en vennSkriv ut
RI-RIK (FENTY BEAUTY)

Kjendiser har klistret navnet sitt på produkter siden tidenes morgen (aldri glem Spice Girls' ikoniske body spray), men det hele har blitt hakket mer seriøst de seneste årene. Spesielt når det kommer til kosmetikk.

Seriegründer Kylie Jenner (20) debuterte med et brak via sine «lip kits» i 2016, og har siden sluppet et rikt utvalg produkter via Kylie Cosmetics.

Storesøster Kim fulgte så opp med KKW Beauty, før Rihanna introduserte Fenty Beauty i september 2017.


Serien ble umiddelbart en publikumsfavoritt fordi Rihanna inkluderte hele 40 forskjellige nyanser av sin foundation, noe som betyr at folk med alle nesten alle hudtoner kan finne sin match. 

Store, etablerte merker har en tendens til «glemme» produkter til mørkere hud, men har gjerne 20 varianter mellom fargene «porselen» og «sand» :) 


Nå melder WWD at Fenty Beauty solgte for fem ganger så mye som Kylie Cosmetics hvis man sammenligner første salgsmåned. I andre måned gjorde Fenty Beauty det 34 % bedre, og etter bare fire måneder ligger Rihannas serie an til å gå forbi giganten til Kylie Jenner. 

Fenty Beauty selges eksklusivt hos Sephora og på nett, mens Kylies serie kun er å finne i nettbutikk og pop up-butikker. 

Undersøkelsen WWD har bestilt viser også at Fenty Beauty er mer populært en sminkeserien til kjendistatovør Kat Von D, og at Rihannas kunder gjennomsnittlig legger igjen mer penger i kassa. 

Nettstedet kan ikke røpe hvor mye penger det er snakk om, men ifølge Kylie Jenner selv skal hun ha omsatt for 420 millioner dollar (3,48 milliarder kroner) de første 18 månedene. 

Se også: Rihanna x Erna 
Del denne saken:Kommenter nedenfor:
730s nyhetsbrev

Instagram @730no

Utgiver: 730 AS, Observatoriegaten 1b, 0254 Oslo, c/o Music Norway.
Redaktør: Janne Monsen Tveit janne@730.no. Eier: Gisle G. Stokland gisle@730.no.
Kontakt/tips: post@730.no. Utvikler: 8020. Annonsere?